Йога на смеха

Йога на смеха

Всеки знае, че ако имате някакъв проблем, смехът ще ви помогне. Ако все пак не ви помогне може да пробвате да се запишете в клас, който практикува Йога на смеха. Тя е известна още като Хасия йога и при нея се използва това, че смехът е заразителен.

История на Йогата на смеха

Движението Йога на смеха започва през 1995г. в Мумбай, Индия, когато д-р Мадан Катария започва да пише своята научна статия „Смехът – най-доброто лекарство” за местно здравно списание. Изследването му го подтиква към това да открие ползите, които носи смехът на хората.

На следващия ден той се опитал да тества ефекта на смеха, като отишъл до местен парк и започнал да убеждава хората да се посмеят заедно с него. В началото се съгласили само 4 човека, но само за няколко дни броят им нараснал до 50.

Сесията започвала с някаква шега на която всеки започвал да се смее.  С течение на времето обаче добрите шеги започнали да се изчерпват и започнали да се казват шеги, които да засягат чувствата на някои от хората. В търсенето си на алтернативни вицове д-р Катария открил, че човешкият мозък не може да разграничи фалшивият смях от истинския. С други думи хората могат да се смеят без причина, стига да виждат как други хора се смеят. Този метод се използва и до днес.

Комбинацията от смях и йога започнала от съпругата му, която предложила тази практика за групов смях на своя йога учител.

Как се прави

Обикновено сесията по Йогата на смеха започва с пляскащи упражнения и подвиквания Хо-Хо-Хо-Ха-Ха-Ха. След това се правят дихателни и стречинг упражнения. Това е за загрявка и след това започват упражненията за смях.

Упражненията включват сърдечен смях, поздравяващ смях и интимен смях. Други упражнения са смях, докато говорите по въображаем мобилен телефон, докато водите въображаеми спорове или докато се молите за прошка.

Сесията, която обикновено трае около 20-30 минути завършва с рецитиране на мантри, че практикуващите са най-щастливите и здрави хора в света. След това те си затварят очите, вдигат си ръцете за минута и започват да се надяват и да мечтаят за световен мир.

Ползи от Йогата на смеха

Основната полза от това упражнение, както може би се досещате е освобождаването на тялото от стреса. Според д-р Катария повечето болести, които са свързани със стреса могат да бъдат избегнати, посредством практикуването на Йога на смеха.

Други ползи за организма, които носи Йогата на смеха  са повишаване на имунната система и освобождаване на хормона серотонин, който е естествен анти-депресант. Йогата на смеха води до освобождаване и на ендорфилни хормони, които са т.н. хормони на щастието.

Все още ли се чувствате стресирани и депресирани? Защо не се присъедините към местния клуб по Йога на смеха и сам да е убедите от ползите и щастието, което тя ще ви донесе. 

5.0, 1 гласа
прегледи 2369

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии

Тадасана – Поза Планина

Тадасана – Поза Планина

Тадасана (Tadasana) – Поза Планина Изпълнение на позата стъпка по стъпка Застанете изправени, ка...

Натараджасана

Натараджасана

Натараджасана (Natarajasana) Изпълнение на позата стъпка по стъпка Застанете в поза Таданасана (...