Гореща йога

Гореща йога

Горещата йога изпълнява стандартните йога асани, но помещението в което те се изпълняват е предварително затоплено. При практикуването на гореща йога температурата в стаята трябва да е 35-37 градуса. Един курс по гореща йога обикновено отнема 2 часа. Топлината помага на тялото да се затопли, мускулите да се отпуснат, повишава гъвкавостта на тялото и ви предпазва от контузии. Топлината също така подобрява сърдечно-съдовата дейност и ви помага да изгорите повече калории. Горещината ви помага и да отделяте повече пот, което от своя страна помага на организма да се отърве от вредните токсини.

Какви са различията между Горещата йога и Бикрам йога

На практика разлика няма, като и двата стила използват горещи помещения за изпълнение на упражненията. Защо тогава тези две практики се наричат с различни имена?

Един от основателите на Горещата йога е Бикрам Чоудхури. Той основава йога колеж в Бевърли Хилс през 1974г. , където обучава йога инструктори на Гореща йога. След това обаче Бикрам Чоудхури завежда дело в Сан Франциско срещу йога учители по Гореща йога и печели авторските права върху 26 пози, които са били сертифицирани в неговия колеж. Това е причината тази йога практика да има две имена Бикрам йога и Гореща йога.

Ползи за здравето

Много хора започват да практикуват Гореща йога, защото искат да отслабнат и тя наистина помага в това отношение. Не трябва обаче да забравяте, че Горещата йога е упражнение не само за тялото, но и за ума. Концентрацията и медитацията, която е в основата на йогата ще ви помогне да се отпуснете и да се съсредоточите върху намаляването на стреса и подобряването на общото благосъстояние. Горещата йога още помага за:

  • Подобрява баланса
  • Увеличава гъвкавостта
  • Тонизира мускулите
  • Понижава кръвното налягане
  • Подобрява координацията

Съвети

Горещата йога е енергично упражнение, което едновременно засяга ума и тялото. Затова трябва да сте добре подготвен преди да започнете да я практикувате. Ето някои полезни съвети, преди да почнете да практикувате Гореща йога:

  • Гореща йога трябва да се практикува поне 2 часа след последното хранене.
  • Пийте много вода преди и след тренировка по Гореща йога, за да избегнете обезводняване.
  • Носете си собствена подложка и кърпа, тъй като се очаква да е изпотите обилно.
  • Изберете си удобни дрехи, които да не ви пречат при изпълнението на позите.

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии

Поза делфин

Поза делфин

Поза делфин (Dolphin Pose) Изпълнение на позата стъпка по стъпка Поставете ръцете и коленете си ...

Падангущасана

Падангущасана

Падангущасана (Padangusthasana) Изпълнение на позата стъпка по стъпка Станете прави, като вътреш...