Ардха Утанасана – Поза половин наклон напред

Ардха Утанасана – Поза половин наклон напред

Ардха Утанасана (Ardha Uttanasana) – Поза половин наклон напред

Изпълнение на позата стъпка по стъпка

  1. От поза Утанасана (Uttanasana) притиснете дланите или пръстите на ръцете към пода в близост до краката. Вдишайте и изпънете лактите и извийте торса встрани от бедрата. Старайте се разстоянието между срамната  кост и пъпа ви е колкото може по-голяма.
  2. Притискайте дланите или прътите на ръцете си към пода и повдигнете нагоре и напред горната част на гръдния кош. Леко можете да присвиете коленете си, за да си помогнете да изпълнете тази поза. По този начин леко ще се извие и гърба ви.
  3. Гледайте напред, но внимавайте да не напрягате прекалено врата си. Задръжте позицията и направете няколко вдишвания. След това издишайте, отпуснете торса и преминете в поза Утанасана.

Анатомичен фокус

  • Задната част на торса
  • Корема

Ползи

  • Разтяга предната част на торса
  • Укрепва гърба и подобрява стойката
  • Стимулира корема

Тази йога поза не се препоръчва при:

  • Наранявания на врата

Съвет за начинаещи

Ако не можете лесно да достигнете пода с ръце и да придържате коленете си изпънати, можете да използвате подложки близо до краката си на които да положите ръцете си.

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии

Агни Стамбхасана

Агни Стамбхасана

Агни Стамбхасана (Agnistambhasana) Изпълнение на позата стъпка по стъпка Седнете на ръба на пост...