Агни Стамбхасана

Агни Стамбхасана

Агни Стамбхасана (Agnistambhasana)

Изпълнение на позата стъпка по стъпка

  1. Седнете на ръба на постелка със свити колене и крака на пода. Леко присвийте раменете си нагоре и силно наведете главата си назад, като притискате върховете на лопатките на гърба си.
  2. Плъзнете лявото си стъпало под десния крак от външната страна на дясното ви бедро и положете външния си крак на пода. След това поставете десния си крак върху левия. Десния ви глезен трябва да е извън лявото ви коляно, така че петата ви да е перпендикулярно на пода.
  3. Ако бедрата ви са по-гъвкави можете да поставите левия си пищял напред точно под десния и по този начин да увеличите трудността на позата. В противен случай дръжте лявата си пета до дясното бедро. Ако бедрата ви са стегнати може да откриете, че повдигането на глезена до външното коляно е трудно или неудобно. В този случай просто седнете, кръстосвайки пищялите си, образувайки поза Сукхасана.
  4. Натиснете петите си и разтворете пръстите на краката. Поддържайте издължена предната част на торса си. Издишайте и се наведете напред от слабините нагоре. Внимавайте да не се навеждате от към корема. Поддържайте разстоянието между пубиса и пъпа ви възможно най голямо. Поставете ръцете си на пода, пред пищялите.
  5. Докато вдишвате забележете как торса ви се издига леко. Когато това става той се отдалечава от пубиса и се приближава към гръдната кост. На следващото издишване се сгънете още по-дълбоко.
  6. Задръжте позата 1 минута или повече. Вдишайте, изправете торса и разплетете краката си,  за да излезете от позата. След това повторете позата за същия период от време, но този път с левият крак отгоре.

Анатомичен фокус

  • Бедрата

Терaпевтични приложения

  • Тази поза ще ви помогне да се освободите от стреса.

Ползи

  • Разтяга бедрата и слабините

Тази йога поза не се препоръчва при:

  • Контузии в долната част на гърба
  • Травми в колената

Съвет за начинаещи

За да раздвижите бедрата си първо целенасочено ги завъртете външно или странично, преди да се наведете напред.

Подготвителни пози

  • Бадха Конасана (Baddha Konasana)
  • Супта Бадха Конасана (Supta Baddha Konasana)

Последващи пози

  • Пашчимотанасана (Paschimottanasana)
  • Бхарадваджасана 1 (Bharadvajasana I)

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии

Анджанейасана

Анджанейасана

Анджанейасана (Anjaneyasana) - Low Lunge Изпълнение на позата стъпка по стъпка От поза Адхо Мукх...

High Lunge

High Lunge

High Lunge Изпълнение на позата стъпка по стъпка От поза Утанасана свийте колената си, вдишайте ...